De dag van plaatsing!

De dag van plaatsing!

Van harte gefeliciteerd met uw Hollandia dakkapel! U hebt een goede keuze gemaakt en we zullen ons best doen een mooie en goede dakkapel te plaatsen bij u. Bij de plaatsing van uw dakkapel komt vaak meer kijken dan men zich realiseert. Om misverstanden achteraf te voorkomen kunt u het beste onderstaande punten even goed doornemen.

 

dakkapel-dag-van-plaatsing

Dag van plaatsing van uw dakkapel

  • Uw opdracht (offerte, contract, opdrachtbevestiging) is leidinggevend (per e-mail of op papier), wat daarin staat krijgt u geleverd omdat het anders onmogelijk wordt zonder misverstanden te werken. Controleert u deze dus goed - het is in uw en ons belang!
  • De datum van de plaatsing wordt alleen veranderd bij zeer slechte weersomstandigheden of overmachtsituaties in ons bedrijf. Dit komt gelukkig maar heel zelden voor.
  • De monteurs komen ’s ochtends vroeg, meestal tussen 07.00-08.00 uur. De kraan komt meestal rond 09.30-10.30 uur (helaas niet altijd precies te zeggen), de afronding is ergens tussen 14.00-16.00 uur.
  • De kraan is erg groot en als het mogelijk is houd dan wat parkeerplekken vrij, ook voor onze bus(sen) en aanhanger(s).
    Zo kan de kraan enige tijd de straat blokkeren (1-2 uur) dus wellicht is het handig uw buren hiervan op de hoogte te stellen.
  • De betreffende ruimte moet leeg zijn bij aanvang werkzaamheden. Als u spullen verplaatst naar de andere helft van een ruimte dekt u die dan goed af i.v.m. stofvorming. De looproute van de monteurs kunt u eventueel ook nog afdekken. Wij hebben een zeil voor de ruimte waar de kapel geplaatst wordt.
  • Bepaalde binnenaftimmeringen moeten door uzelf voor de dag van plaatsing verwijderd worden. Wij zullen dit tijdens de inmeting aangeven en/of dit apart in de opdracht vermelden.
    Meerwerk en vertragingen in het werk door niet verwijderde aftimmeringen – bijvoorbeeld leidingen en elektra die in de weg zitten – moeten wij helaas doorberekenen.
  • Het wel of niet afvoeren van pannen en andere (grove) materialen vermelden wij specifiek in onze offertes. Wilt u dit achteraf alsnog afgevoerd hebben dan rekenen wij hier het normale tarief voor. Pannen en grove materialen worden met de kraan gehesen en gaan dus niet uw hele huis door.
  • Oplevering is casco zoals bij ons in de showroom te zien is tenzij anders is overeengekomen. Stelt u zich s.v.p. van te voren goed op de hoogte wat casco inhoudt. De aftimmering van een dakkapel is overal weer anders. Daarom is daarvoor geen vaste prijs af te geven (denkt u aan de onder-, bovenzijde en zijkanten van de dakkapel en het huidige materiaal van de binnenafwerking).
    Alleen voor de aftimmering van de binnenzijde van de dakkapel kan van te voren een prijs afgegeven worden (wangen, vensterbank, MDF koplatten rondom kozijn en aansluiting plafond- niet het plafond, dat is standaard al klaar).
  • Extra werkzaamheden zoals het verplaatsen van dakramen, aftimmeren van de dakkapel enz. lukken niet altijd dezelfde dag. Wij zullen dit uiteraard z.s.m. na plaatsing voor u inplannen.
  • Horren kunnen ongeveer 2 weken na plaatsing na-geleverd worden omdat wij tijdens de plaatsing de maatvoering moeten controleren.
  • De factuur kunt u op de dag van plaatsing betalen. Kijkt u alle werkzaamheden gerust aan dan hebt u zekerheid en betaalt u bv. per internetbankieren.
  • Eventuele opleverpunten of een foutieve levering kunt u het beste z.s.m. bij ons melden. Maakt u zich daarover niet druk, u bent onze gewaardeerde klant en wij lossen het voor u op.
    Het achterhouden van betalingen is echter niet toegestaan (art. 12 lid 3 AVW) omdat u o.g.v. de overeenkomst al recht hebt op een correcte nakoming van onze verplichtingen en wij zullen ons inspannen daar z.s.m. aan te voldoen bij problemen.

  • Mocht u vragen hebben neemt u dan contact met ons op, bij voorkeur per e-mail, dan kunnen we direct uw dossier erbij pakken - u krijgt altijd snel antwoord. U kunt bij urgentere zaken ook altijd even bellen met ons kantoor: 023-540 61 51.
    Wij wens u veel plezier met uw nieuwe dakkapel!

    Met vriendelijke groeten, alle medewerkers van Hollandia dakkapellen.
Reactie plaatsen